JOM FOLLOW YATY

Nak hadiah percuma dan menarik?...Jom klik sini

Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, 28 November 2011

Kenapa orang Islam sembah bangunan Kain Hitam tu??



"Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?"  
"Oh... Itu Kaabah atau nama lainnya Baitullah."   
"Baitullah tu apa?" 
"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah."   
"Allah ada dalam tu?"   
"Tak..."   
"Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"   
"Yang saya sembah bukannya bangunan tu."   
"Kamu sembah apa?"   
"Saya sembah Allah SWT."   
"Jadi, kenapa sembah bangunan tu?"   
"Saya menghadap sahaja ke arah Kaabah tetapi saya tak sembah Kaabah."   
"Bukankah kamu sujud ke arah Kaabah, maknanya kamu sembah Kaabah la."
"Kamu pernah tgk perlawanan bola dalam TV?"   
"Pernah. Selalu..."   
"Kamu tengok tv ke tengok perlawanan bola?"   
"Tengok perlawanan bola la!"   
"Di mana?"   
"Dalam tv la!"   
"Cuba bukak tv tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak."   
"Memanglah tak ada... Tapi itukan gambarnya ada."   
"Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu."   
"Takde. So?"   
"Maknanya kamu tengok tv, bukan perlawanan bola. Betul tak?"   
"Tak. Aku tengok perlawanan bola la melalui tv tu."   
"Peliknya."   
"Sebab apa pulak pelik?"   
"Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam tv tu tak ada apa-apa. Yang ada hanya wayar yang berselirat je."   
"Memanglah dalam tv tu ada banyak wayar je, tapi tv tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya."   
"Hurm. Jadi tak peliklah ni?"   
"Ya. Tak pelik."   
"Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah SWT, walaupun dalam Kaabah tak ada Allah."
"Erk... Kau betul."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...