JOM FOLLOW YATY

Nak hadiah percuma dan menarik?...Jom klik sini

Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, 31 Januari 2011

Saya Hanya Cakap Apa Yang Jejai Beritahu-Nora Danish



assalamualaikum ...


Hubungan bersama lelaki bernamakan Rizal Ashram Ramli sudah tiga tahun berakhir, namun, sehingga kini namanya tidak pernah terlepas daripada dikaitkan dengan lelaki yang digelar Jejai itu.
Malah, kisah perpisahan antara Jejai dan kekasihnya baru-baru ini turut memalitkan kontroversi buruk dalam kehidupan pelakon drama Puteri ini.
Dikatakan menjadi punca pada perpisahan bekas suaminya bersama pelakon popular, Fasha Sandha, Nora juga ditempias gosip yang mengatakan dirinya mengalami penyakit, meroyan. 
Semua cerita mengenai dia dan bekas suaminya begitu kejam untuk ibu tunggal ini menerimanya, malah ketika ditemui, Nora Danish melahirkan rasa terkilan terhadap semua fitnah yang datang kepadanya.
"Sudah tiga tahun perkara ini berlarutan,tapi perkara ini tidak juga berpenghujung, malah semakin hari ia makin berlarutan dan bertambah teruk.
"Selepas bercerai, saya tidak masuk campur sebarang perkara mengenai bekas suami (Jejai), jadi saya tidak faham mengapa nama saya dikaitkan sebagai orang ketiga perpisahan mereka ini.
"Saya memang terkilan bila dituduh sebagai penghasut, sedangkan semua orang tahu siapa bekas keluarga mertua saya. Tuan Seri dan Puan Seri adalah orang yang berpengaruh dan mereka golongan berpendidikan, jadi tidak mungkin saya boleh menghasut mereka dengan benda-benda sebegini.
"Dari awal lagi hubungan mereka memang tidak direstui oleh keluarga mertua, jadi jika hari ini mereka putus kerana tiada restu, itu bukan kerana mulut saya yang menghasut. Apa pun yang berlaku, adalah daripada mereka sendiri tanpa meminta sebarang pandangan daripada saya. 
"Selepas berpisah, antara saya tidak berminat untuk mengetahui tentang hubungan mereka, dan saya selesa membawa diri saya sendiri daripada mencampuri hal percintaan mereka,"luah Nora.



 
Tidak Berbohong
Mengeluarkan kenyataan di sebuah media, dengan mengatakan Jejai sudah berpisah dengan Fasha lebih kurang dua bulan yang lepas seakan menimbulkan rasa tidak puas hati di sisi Fasha.
Dan ketika diajukan tentang perkara itu, Nora bagaimanapun menjelaskan dia hanya berkata jujur setelah mengetahuinya daripada Jejai.
"Saya hanya beritahu media, apa yang telah diberitahu Jejai. Dan saya tidak tahu ianya benar atau pun tidak, itu semua bergantung pada Jejai untuk bercerita benar ataupun tidak.
"Jejai yang memberitahu saya dan keluarga sewaktu di Jepun, katanya, dia sudah pun berpisah dengan Fasha sejak dua bulan lepas. Bukan saya yang sengaja meletakkan tempoh itu, jika dia (Fasha) rasa saya membuat kenyataan yang salah, itu bermakna Jejai memberitahu saya fakta yang salah.
"Saya tidak tahu, itu antara mereka, dan saya harap perkara itu juga tidak dikaitkan dengan saya,"luahnya lagi.


Tidak Akan Kembali
Melihat hubungan baiknya bersama bekas suaminya sekarang ini, Nora tidak mahu apa yang hubungan ini disalah ertikan oleh sesetengah pihak. Tidak mungkin akan kembali bersama semula, jelas Nora dia lebih selesa dengan statusnya sekarang.
"Untuk kembali semula pada Jejai, mungkin tidak. Selepas bercerai, saya selesa begini, saya lebih suka jika hubungan kami sekadar ibu dan bapa pada Raykal, dan selain kami juga berkawan baik.
"Kami pernah menjadi suami dan isteri dahulu, dan ternyata hubungan kami lebih baik begini. Saya tidak meneruskan hubungan bersamanya bukan sahaja sebagai suami isteri malah sebagai kekasih juga begitu, jadi biarkan kami begini sahaja,"jelasnya.
Berhati-hati untuk bercinta semula
Menebak pada persoalan tentang dirinya yang kini sudah mempunyai kekasih baru, dan ia diakui sendiri oleh Jejai dalam satu media baru-baru ini, Nora bagaimanapun masih enggan memperkenalkannya kepada umum.
"Saya juga pelik dengan pengakuannya itu, sebenarnya memang benar saya ada berkawan dengan seseorang, tapi untuk memperkenalkannya kepada semua, buat masa ini masih belum sesuai lagi, sebab saya masih lagi dalam proses mengenali.
"Saya pernah berkahwin dan juga sudah mengalami perceraian, jadi sukar untuk saya membuat keputusan, dan banyak perkara perlu saya fikirkan terlebih dahulu sebelum memperkenalkan orang yang istimewa itu,"jelasnya yang sekarang ini sedang bercuti daripada lakonan.

Kamal Adli Enggan Berkahwin


assalamualaikum ,,,


Kisah percintaannya bersama pelakon popular, Intan Ladyana bukan rahsia lagi, malah sejak dua tahun yang lalu, baik Kamal Adli mahupun Intan, kedua-duanya sudah mula berkongsi perasaan mereka bersama media.
Dua tahun menjalinkan cinta, tidak banyak gosip mengenai hubungan pasangan selebriti ini. Tiada cerita 'panas' dan tiada juga berita 'suam' tentang perjalanan cinta mereka, kedua mereka kelihatan begitu serasi dalam memelihara keharmonian hubungan itu.
Tiada gosip buruk mengenai hubungan mereka, tidak bermakna hubungan mereka sentiasa berada dalam keadaan stabil. Masih belum merancang untuk mendirikan rumah tangga dalam tempoh tiga tahun ini, jelas Kamal dia belum bersedia memikul tanggungjawab sebagai seorang suami.

"Berkahwin bukan perkara yang mudah, banyak perkara perlu kita fikirkan terlebih dahulu sebelum merancang untuk memelihara anak orang. Untuk jangka masa terdekat ini, saya masih belum merancang untuk berkahwin, mungkin sua atau tiga tahun nanti baru boleh difikirkan tentang perkara ini.
"Intan faham, malah dia sendiri tidak pernah bertanyakan tentang perkara ini.Lagipun saya lihat, Intan sudah mula jatuh cinta pada bidang lakonan secara sepenuhnya berbanding beberapa tahun dahulu, jadi saya tak rasa ini masa yang sesuai untuk kami berkahwin.
"Saya dan Intan tidak pernah menyorokkan apa-apa mengenai hubungan kami, jika sudah sampai masanya saya akan beritahu semua peminat, tapi setakat ini memang masih tidak ada apa-apa perancangan,"jelasnya.

 Belum Bertemu Keluarga Intan
Biarpun hubungan Intan dan Kamal sudah pun diketahui umum, namun menurut Kamal, dia masih berpeluang bertemu dengan keluarga Intan.
"Mungkin belum sampai masanya kami bertemu, disebabkan terlalu sibuk, saya tidak sempat bertemu keluarga Intan, begitu juga sebaliknya. Tapi kedua-dua kelurga ini sudah mengetahui tentang hubungan kami, kerana membacanya di akhbar-akhbar.
"InsyaAllah, jika ada masa dan bila sudah bersedia nanti, saya akan bertemu keluarganya untuk berbincang tentang hubungan ini dengan lebih lanjut,"cerita Kamal yang juga terbaibit dalam drama Gemilang di TV3.

Perkembangan Terbaru
Bertanyakan tentang aktiviti terbarunya, jelas Kamal dia kini sedang sibuk menjalani penggambaran filem terbarunya, Pertiga di bawah arahan Farid Kamil.
"Selepas habis penggambaran Gemilang, saya mula berada di lokasi Pertiga pula. Alhamdulillah, sekarang ini rezeki dalam bidang lakonan tidak pernah putus. Dan sekarang ini, saya diuruskan oleh MIG, jadi jadual saya lebih teratur antara memilih filem ataupun drama,"jelasnya lagi.
sekian ..

Rita Rudaini Sudah Berbaik Dengan Keluarga Mertua





assalamualaikum ...


Yaty tumpang gembira bila mendengar yang hubungan keruh antara Rita Rudaini dan keluarga mertuanya sudah mula menjernih apabila kedua-dua pihak sudah menamatkan perselisihan faham yang tercetus hampir tiga tahun lalu.
Peristiwa air mata itu berlaku di Pusat Perubatan Prince Court, Jalan Tun Razak pada malam Khamis lalu apabila Aidil Zafuan, membawa ibu dan bapanya Azizah Arshad dan Abdul Radzak Salleh untuk menziarahi cucu mereka, Airit Rayyan Rizqin yang berusia dua tahun di pusat perubatan itu akibat demam panas.
Ketika tiba di pusat perubatan berkenaan, Rita telah meluahkan segala isi hati yang terbuku selama ini sehinggalah kedua-dua pihak bermaaf-maafan bagi menjernihkan segala kekusutan yang terjadi.
Paling menyentuh hati kami bila ibu Aidil yang juga ibu mertua Rita mengatakan “Emak sayangkan Rita. Mak restu perkahwinan Rita dengan Aidil,” sambil memeluk Rita dengan linangan air mata. Kalaulah ini dikatakan sejak dulu lagi, pastinya perselisihan faham antara mereka takkan berpanjangan.
Dalam detik-detik yang turut disaksikan oleh ahli keluarga kedua-dua belah pihak itu, Rita juga turut mencium tangan Abdul Radzak sambil kedua-dua mereka meminta maaf di atas segala masalah yang telah berlaku selama ini.
Buang yang keruh, ambil yang jernih. Semoga ini permulaan yang baik untuk lebih mengeratkan hubungan antara Rita Rudaini, Aidil Zafuan dan juga keluarga kedua-dua belah pihak.

dapatan gosip dari   beutifulnara.com

Gambar Noh Hujan dan Mizz Nina ketika Umrah...

assalamualaikum,,,

dulu,,,


sekarang ...


x laaa hahhaahha saja je wat lawak ckit ... kalaulah depa dua orng ni kahwin nnt n jadik camni kan bagus ...
insyaAllah ...


Dikhabarkan, tunang kepada Mizz Nina, Noh Hujan berada di Tanah Suci kira-kira seminggu lamanya. 

Noh sempat buat ibadah umrah itu dan balik ke tanah air pada 22 Januari lalu, sempat sampai ke Sri Pentas tepat pada waktu dijanjikan untuk membuat satu sesi uji bakat Mentor.
 Mengikut berita daripada BHarian, Mizz Nina kemungkinan tidak ikut Noh, mungkin dia mejemput Noh di KLIA dan sempat bergambar bersama.

sekian ...




tebukti Nabil Raja Lawak hangat bercinta dengan Myra ...



assalamualaikum ...

waduh-waduh mesra giler gmbar depa dua org nie... 

jom kita usha tengok ...


nak kata super impose confirm bukan kan ????
hehehhe...


btw semoga diaorng akan berkasih-kasihan sehingga berkekalan ...

sekian ...


Ahad, 30 Januari 2011

Lagu Insya-Allah versi Melayu nyanyian Maher Zain



assalamualaikum ,,,

ramai orang dok tercari2 lagu Maher Zain iaitu InsyaAllah dalam bahasa melayu ... waduh2 dont worry yaty dah pown ada....  just klik kat atas and playkan video 2 ....


sume gambar diambil dalam facebook waktu yaty tengah onl9 ...



sekian
... terima kasih ...

Sabtu, 29 Januari 2011

Noah Sinclair



assalamualaikum,,

Noah Sinclair menjadi pilihan sebagai nama anak lelaki pasangan Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari. Bayi lelaki seberat 3.45kg itu dilahirkan secara pembedahan di Rumah Sakit Brawijaya, Jakarta.



Memetik laman DetikHot, menurut Ashraf, nama itu dipilih kerana ia merupakan nama Nabi yang membawa makna menenangkan.

Foto Ihsan www.twitter.com/ashrafsinclair

Ashraf Sinclair Bunga Citra Lestari Dapat Anak Lelaki

assalamualaikum,,,


Pasangan selebriti Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari menerima kelahiran cahayamata sulung mereka sekitar pukul 3 petang 23 september 2010. Bayi lelaki yang dilahirkan melalui pembedahan di Rumah Sakit Brawijaya, Jakarta.



Berita kelahiran itu disahkan Dodi, pengurus Bunga Citra Lestari. Menurutnya, bayi dan ibu berada dalam keadaan sihat dan proses pembedahan berjalan dengan lancar. Bunga dimasukkan ke hospital tersebut sejak pukul 3 pagi tadi dan turut ditemani suaminya, Ashraf sepanjang proses tersebut.

Menerusi laman sosial Twitter milik Ashraf, pelakon itu melahirkan rasa bangganya setelah menjadi bapa. Di laman yang sama, pelakon yang dikenali menerusi filem Gol & Gincu itu turut merakamkan fotonya sebelum masuk ke bilik pembedahan.

Turut berada di hospital itu ialah keluarga Ashraf yang tiba dari Kuala Lumpur dan keluarga Bunga sendiri.

Tahniah buat Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari!

Shila Jelas Hubungan Dengan Pemain Bolasepak


assalamualaikum,,,

Kalau dulu penyanyi muda berusia 21 tahun ini sering ditemani oleh ibunya ke mana-mana saja majlis hiburan, namun sejak akhir-akhir ini, bukan setakat ibunya, malah kelibat seorang jejaka turut kelihatan menemaninya.


Kalau dilihat dari jauh, gelagat mereka tak ubah seperti pasangan kekasih. Kemesraan yang dipamerkan turut menimbulkan tanda tanya sama ada mereka berdua mempunyai hubungan istimewa.

Namun, ketika ditemui di Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Cosmopolitan, pemilik nama Nur Shahila Amir Amzah atau Shila menafikannya.

“Hubungan kami biasa saja. Kami hanya kawan, bukan pasangan kekasih seperti yang digembar-gemburkan selama ini,”ujar Shila sambil memperkenalkan jejaka di sebelahnya


“Inilah jejaka yang dimaksudkan itu. Nama dia Haziq Zikri Elias. Zikri merupakan pemain bolasepak untuk Skuad Harimau Muda. Dia baru berusia 20 tahun.

“Pertemuan kami bermula Jun lalu semasa digandingkan dalam satu sesi fotografi. Bagi Shila, dia seorang kawan yang sangat baik. Shila selesa bila bersama dengan dia. Dia suka ketawa dan seorang yang kelakar.

Bagi Zikri pula, dia berasa bertuah kerana dapat berkawan dengan Shila dan menganggap Shila sebagai seorang kawan yang ‘happy go lucky’.

“Saya gembira dapat berkawan dengan Shila. Dia seorang yang kelakar, saya suka buat lawak dengan dia.

“Masa mula-mula dengar gosip kononnya kami bercinta, saya ketawa je. Kami memang tak ada apa-apa hubungan istimewa. Kami memang sangat rapat,”ujarnya yang kini sedang berehat selama enam bulan kerana mengalami kecederaan semasa latihan.

Menurut Shila, Zikri bukan saja rapat dengannya, malah dengan ahli keluarganya yang lain. Zikri sering bertandang ke rumah keluarga Shila memandangkan dia tidak mempunyai sesiapa di sini kerana keluarganya menetap di United Kingdom (UK).

“Zikri baru saja pulang ke Malaysia pada Julai tahun lepas. Sejak umur tiga bulan, dia dah tinggal di UK. Di sini, dia tak ada siapa-siapa, sebab itu dia rapat dengan kami. Lagipun, tak ramai lelaki yang boleh ‘get along’ dengan mak saya.”

“Hari tu, emak dia ada datang jumpa kami sekeluarga. Emak dia bagi kebenaran kepada mak Shila untuk jaga anaknya macam anak sendiri. Kira macam anak angkatlah.”

Apabila ditanya andai satu hari nanti kemesraan mereka berdua menimbulkan bibit-bibit cinta, Shila menjawab, “Shila takut nak ada hubungan dengan kawan sendiri, sebab pernah terjadi sebelum ini, bila benda dah tak jadi, tak boleh nak kawan dah.”

Gementar berganding dengan dua diva





Menyentuh tentang karier nyanyian, penyanyi yang popular dengan lagu Memori Tercipta ini memberitahu akan keluar dengan single terbaru dalam masa terdekat.

Menurut Naib Juara One In A Million 2 ini, single ini merupakan salah satu lagu dari album penuhnya bersama dua diva terkenal iaitu Ning Baizura dan Jaclyn Victor.

“Album ini merupakan projek istimewa produser dari Singapura bernama Kevin. Dia yang bertanggungjawab menemukan kami bertiga dengan seorang komposer dari Indonesia.

“Album terbitan Monkey Bone ini mengandungi lapan buah lagu Melayu dan sebuah lagu Inggeris. Jarang ada tiga penyanyi berganding dalam semua lagu yang terdapat dalam sesebuah album,”ujarnya yang begitu teruja dengan penghasilan album ini.

“Pada mulanya, saya agak berdebar apabila dapat bergandingan dengan mereka. Saya agak gugup, namun lama-kelamaan semuanya hilang kerana mereka tidak kedekut ilmu dan banyak bagi tips kepada saya.

“Bagi saya, mereka berdua merupakan nama besar dalam industri dan bukan calang-calang penyanyi. Mereka antara penyanyi yang terbaik di Malaysia.”

Selasa, 25 Januari 2011

Nora bukan dalang


assalamualaikum ,,,

KUALA LUMPUR: Selepas sekian lama mengambil sikap tunggu dan lihat, Rizal Ashram Ramli, 34, atau Jejai semalam mengesahkan hubungannya dengan pelakon Fasha Sandha sudah berakhir dan pada masa sama menegaskan bekas isterinya, Nora Danish sama sekali tiada kaitan dengan perpisahan itu.


“Dia (Nora Danish) tidak pernah masuk campur urusan peribadi saya. Apa yang berlaku antara saya dan Fasha sehingga menyebabkan kami berpisah tiada kena mengena dengan orang lain,” katanya menerusi e-mel yang dihantar kepada wartawan Harian Metro, semalam.


Kenyataan Jejai itu sekali gus menamatkan teka-teki yang sebelum ini dicetuskan Fasha atau nama sebenarnya Nur Fasha Sandha Hassan, 27, apabila berkata hanya dia dan Jejai yang tahu mengenai status terkini perhubungan cinta mereka.

Kiriman e-mel Jejai itu juga secara tidak langsung membersihkan nama Nora atau nama sebenarnya Nora Danish Mohd Hanif, 29, yang sebelum ini didakwa menggunakan keluarga bekas mentuanya untuk memutuskan hubungan Jejai dan Fasha.




KINI HANYA KENANGAN...Fasha dan Jejai ketika menjalin hubungan.


Jejai berkata, dia terpaksa membuat kenyataan dan penjelasan mengenai status perhubungannya dengan Fasha berikutan terlalu banyak fakta tidak betul mengenai mereka diperkatakan media dan di Internet, biarpun dalam bentuk gosip.

“Walaupun dalam penulisan (gosip di akhbar) tidak menamakan artis berkenaan, tapi sesiapa yang membaca pasti akan mengetahui siapa artis yang dimaksudkan. Sebenarnya ia tidak pernah berlaku seperti ditulis.

“Dakwaan dia (Nora Danish) menggunakan keluarga saya untuk memisahkan (saya dan Fasha) tidak pernah berlaku. Apa yang berlaku dalam keluarga saya, saya tahu semuanya,” kata Jejai menerusi e-melnya.

Jejai turut menegaskan dakwaan mengatakan Nora gila talak amat keterlaluan.

“Saya pasti dia (Nora Danish) tidak pernah gila talak. Dia sedang mengenali seseorang, malahan saya mengenali lelaki itu. Dia seorang yang baik dan dihormati. Fasha juga tidak pernah mengugut saya. Itu adalah pasti. Dia bukan seorang yang berkelakuan begitu,” katanya.

Jejai turut menegaskan kenyataan diberikan mengenai isu perhubungan cintanya itu yang terakhir dan berharap ia tidak lagi diperkatakan atau ada pihak cuba menjadikan ia sebagai satu isu.


dapatan gosip dari harian metro

Ahad, 23 Januari 2011

(Picture) Selena Gomez ...

assalamualaikum ,,

story arini pasal seorang gadis yg sangat comel macam BARBIE gitu ...

sapa lagi kalau bukan Selena Gomaz laaa...











tgk muka dia cute kan ??? hahaa

Jumaat, 21 Januari 2011

Ayu Semangat Baru Zaquan

assalamualaikum ,,,


ALOR SETAR, 22 JANUARI 2011: Selesai majlis akad nikah pada siang harinya, majlis resepsi pasangan pengantin baru, Zaquan Adha,dan Ayu Raudhah,berlangsung dengan meriahnya malam tadi.
Majlis yang diadakan di Taman Mawar, Alor Setar itu dihadiri lebih seribu tetamu yang terdiri dari ahli keluarga, rakan media, sahabat handai dan peminat yang teruja untuk menyaksikan kedua merpelai bersanding.



Keadaan penuh sesak ini membuatkan perjalanan majlis agak terganggu kerana peminat mengambil kesempatan untuk bergambar dengan pengantin.

Zaquan dan Ayu yang mengenakan persalinan dari Rizman Ruzaini tiba lebih kurang jam 9 malam dan majlis dimulakan dengan bacaan doa sebelum majlis tepung tawar dari keluarga kedua-dua belah pihak.

Zaquan yang ditemui ketika majlis, menyifatkan hari ini sebagai hari yang penuh bermakna buat dirinya. Sambil menyifatkan isterinya itu sebagai satu semangat baru bagi dirinya, Zaquan bersyukur kerana percintaan dia dan Ayu akhirnya tiba ke jinjang pelamin.

"Syukur, Alhamdulillah. Segalanya sudah selesai di sini. Cuma menunggu majlis di sebelah pihak saya pula. Untuk bulan madu pula, saya belum fikirkan lagi sebab selepas ini saya akan kembali berlatih bersama Negeri Sembilan. Jadi mungkin kami berbincang perkara ini kemudian.


"Soal anak pun saya masih belum terfikir lagi. Segalanya terpulang pada rezeki," ulas Zaquan sambil tersenyum.

Bagi Ayu Raudhah, mengahwini Zaquan adalah ibarat satu impian yang kini tercapai. "Alhamdulillah, jodoh saya sememangnya dengan Zaquan.

"Seperti Zaquan cakap tadi, kami masih belum memikirkan soal bulan madu atau anak. Segala-galanya terpulang kepada rezeki.

"Selepas ini saya akan meneruskan karjaya saya sebagai pelakon. Zaquan sendiri tidak menghalang saya dari meneruskan karier dalam bidang ini.
"Cuma dia ada berpesan, perlu pandai menyesuaikan diri dan memilih antara karier dan kerjaya," jelas Ayu penuh mempersona.





Majlis resepsi ini turut menyaksikan majlis memotong kek di mana Zaquan dan Ayu menukar persalinan menggunakan pereka yang sama iaitu Rizman Ruzaini. Turut hadir ke majlis itu ialah pemain-pemain bola sepak tempatan yang mana majoriti darinya ialah pemain skuad Kedah iaitu Khairil Muhymeen, Sabri Abu, Helmi Eliza dan jurulatih skuad Kedah sendiri, Haji Ahmad bin Yusof.

Zaquan Adha dan Ayu Raudah selamat dinikahkan ..

assalamualaikum ...

kali ni yaty nak story pasal pernikahan AYU RAUDAH dan ZAQUAN ADHA... alhamdulillah mereka berdua sudah sah menjadi suami isteri ...






Mereka berdua selamat bergelar suami isteri dengan sekali lafaz sahaja. Jumlah wang hantaran dirahsiakan atas permintaan kedua-dua pihak. Pada majlis yang serba ringkas itu, Ayu atau nama sebenarnya Raudhah Abu Bakar @ Che Wan yang kelihatan anggun dengan busana rekaan Man Kajang berwarna krim menerima mas kahwin RM1,888 serta tujuh dulang hantaran daripada pihak lelaki dan berbalas sembilan dulang.


mereka dinikahkan di tempat yang terdapat banyak bintang iaitu di alor star ... ^__^


jom usha gambar sekitar majlis pernikahan mereka berdua












semoga perkahwinan mereka akan berbahagia sampai ke akhir hayat

Trilogi Cinta, Adaptasi 3 Novel Popular



assalamualaikum,,



novel pertama

Kekosongan jiwa Razif bagaikan terisi melihat kemesraan orang gajinya, Norjinah melayani kerenah anak-anaknya. Norjinah bagaikan sinar yang membawa cahaya bahagia dalam hidup Razif. Dia hampir dapat melupakan kekecewaan setelah ditinggalkan isterinya yang curang, Salmi. 

Namun, segala-galanya berubah apabila Razif menerima Salmi semula yang lumpuh akibat kemalangan. Bermula detik itu, Norjinah benar-benar belajar erti sebuah kehidupan. Demi masa depannya, dia kumpulkan segala kekuatan, kesabaran dan memberanikan diri menghadapi segala dugaan dengan hati yang tabah. 

Razif pula berperang dalam kemelut rasa kasih, sayang, cinta dan simpatinya yang menuntut sebuah pengorbanan. Apakah yang mendorong ketiga insan ini begitu tekad menentang arus, melupakan kepedihan dan berani berhadapan dengan kenyataan meski pun ada hati yang tercalar luka? Sesungguhnya, ajal maut, jodoh pertemuan di tangan TUHAN. 

Tak Seindah Mimpi sebuah karya yang kaya dengan nilai kasih sayang dan kemanusiaan. Suatu rentetan perjalanan hidup yang sesuai dijadikan ikhtibar di samping menginsafi bahawa adakala hidup ini tidak seindah yang diimpikan.


sambungannya novel ke2
NORJINAH... bahagianya sekejap cuma. Kini, kasihnya bersama Razif digugat orang ketiga. Sekeping kad luahan cinta seorang gadis untuk Razif, meraih air matanya. Benarkah suaminya menjalin hubungan sulit di belakangnya? Apakah ini balasan TUHAN sedangkan dia tidak merampas Razif dari sesiapa! Tapi... siapakah gadis itu?
“Lupakah Abang Razif pada janji kita untuk sehidup semati?”
NORSEHA... bukan kali pertama dia melihat lelaki itu. Tetapi pertemuan kedua ini mengusik perasaannya. Lelaki tampan itu cukup memikat. Apatah lagi layanannya yang romantik dan gentleman pada Norjinah menerbitkan api cemburu di hatinya. Sepatutnya, dia tidak boleh berperasaan begitu. Ah... mengapa harus mengalah pada Norjinah? Dia juga merampas Razif dari orang lain.
“Saya cintakan Abang Razif seperti Norjinah cintakan abang!”
RAZIF... sukarnya melafazkan kata-kata. Jika boleh, rahsia ini biar menjadi rahsia. Kalau Norjinah tahu perkara ini, bagaimana? Sedangkan dia tidak pernah berubah hati pada wanita lain. Tapi... gadis itu terlalu berani meluahkan perasaannya. Mampukah dia menepis godaan yang datang?
“Tak mungkin Norseha. Abang hanya cintakan Norjinah!”
Kebahagiaan ini ibarat api yang membakar. Ia cukup menyeksakan. Cinta tak mengenal abang, kakak dan adik! Menang atau kalah bukan jawapannya. Cuma, jangan binasa mengikut rasa kerana impian itu lebih manis dari kenyataan.

 ini novel ke3

TIADA LAGI MIMPI mengisahkan kemunculan semula Norseha memerangkap kembali Razif di dalam dilema. Kehadirannya sungguh menyeksa, sungguh mendera. Razif tidak mampu menanganinya sendirian. Mujurlah, Badrul tampil menawarkan pengorbanan demi menjaga maruah keluarga.
Prasangka Norjinah terhadap kejujuran suami, tanda tanya dan teka-teki yang menyelubungi akhirnya terbongkar jua. Kenyataan itu juga membunuh seluruh kepercayaan dan cintanya kepada Razif. Dia berasa kebahagiaan yang dinikmati selama ini terbina dari kepalsuan dan pura-pura.
Dunia Norjinah seakan berakhir di situ sahaja. Norseha... permulaan sebuah sengketa. Rumah tangga kakak sendiri goyah gara-gara kehadirannya. Bukan godaan dan tagihan cintanya yang membuatkan semua berprasangka. Tetapi, Razif dan Norjinah saling berahsia kerana dirinya. Persoalan hanya terjawab apabila realiti terbongkar di depan mata.
Namun, siapakah yang harus dipersalahkan apabila rahsia bukan lagi menjadi rahsia? Siapakah pula yang harus mengalah apabila kepahitan bukan lagi mimpi melainkan kenyataan yang sukar ditelan? Dapatkah Razif dan Norjinah mempertahankan kebahagiaan? Dan, timbulkah keinsafan Norseha apabila diri sehina sampah terbuang yang terbiar di jalanan?

ketiga-tiga novel ini sebuah karya dari Sharifah Abu Salem... novel ini kemudiannya diadaptasikan menjadi sebuah drama yang mempunyai 40 episode dari syarikat Rosyam Nor iaitu SUHAN MOVIES & TRADING SDN BHD ...


Adaptasi Trilogi Cinta, novel terlaris masa kini, sememangnya dinanti-nantikan. Namun sebelum penggemar novel ini terbang jauh melayan angan-angan untuk melihat segala yang tercatat dijelmakan depan mata, Rosyam Noor awal-awal lagi mengingatkan bahawa drama terbitannya tidak akan sama 100 peratus kandungannya seperti yang dibaca.

"Saya harap pembaca tak demand untuk melihat bulat-bulat seperti dalam novel. Hanya 80 peratus akan sama dan selebihnya kami adunkan mengikut kesesuaian keadaan. Untuk menulis memang senang contohnya kapal terbang itu terhempas, namun untuk gambarkan dalam bentuk visual memang sukar.

"Pelakon banyak main peranan menghidupkan jalan cerita. Dan saya masih memegang watak utama bersama Fouziah Gous dan Amyza Adnan. Ini gandingan kami buat pertama kali dan saya yakin ianya akan menjadi," ujar penerbit Pilih Kasih ini.


Trilogi Cinta mengisahkan cinta tiga segi antara Razif (Rosyam Noor), Salmi (Amyza Adnan) dan Norjinah (Fouziah Gous) yang terjadi tanpa diduga. Kecurangan Salmi mendatangkan musibah apabila dia terlibat dengan kemalangan dan lumpuh. Kerana cinta yang mendalam, Razif menerima Salmi semula.

Norjinah pula pada awalnya seorang pembantu rumah yang ditugaskan menjaga kedua-dua anak Razif. Namun keadaan menjadi tegang apabila hubungan mesra mereka dicemburui Salmi. Dalam diam Razif menaruh hati kepadanya, namun serba salah melihatkan keadaan isterinya yang lumpuh.
Drama ini turut dibintangi oleh Raissudin Hamzah, Aida Khalida, Siti Fazurina, Reza Hasbi dan Nazim Othman.






Saksikan kesudahan drama hebat 40 episod ini setiap Ahad dan Isnin bermula 2 Januari 2011 pada jam 10.00 malam di saluran TV1.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...