JOM FOLLOW YATY

Nak hadiah percuma dan menarik?...Jom klik sini

Khamis, 25 November 2010

one liter of tears series ....




assalamualaikum ,,


arini yaty nak cerita something yang susah nak lupa dari ingatan yaty ... sesuatu yang sedih dan menyayat hati ... cinta yang hanya mampu bertahan sementara .. drama jepun yang dibintangi oleh :





Nikishido Ryo sebagai Haruto Asou




Erika Sawajiri sebagai Aya Ikeuchi 



drama yang susah nak yaty lupakan ialah drama  'One Liter of Tears'. A Japanese drama in 2005 yang berdasarkan cerita realiti dari seorang remaja yang menghidap penyakit masa umur 15 tahun .. 






 Kisah ini diawali dengan seorang gadis yg bernama Aya Ikeuchi.. Ia dibesarkan oleh keluarga pemilik restoran tofu, gadis cantik itu siap melangkah ke alam sekolah menengah dan cukup berprestasi. 


Namun belakangan, terjadi hal-hal yang cukup janggal.
Dalam beberapa kesempatan, Aya sering terjatuh tanpa sebab dan cara berjalannya juga aneh.. Ibu Shioka akhirnya membawa putri kesayangannya ke seorang doktor, dan apa yang disampaikan sangat mengejutkan : Aya menderita penyakit l 
spinocerebellar degeneration..


Penyakit yang belum ditemukan ubatnya tersebut adalah kelainan pada syaraf otak dimana sang penderita kelak tidak akan mampu berjalan, berbicara, bahkan makan. Sudah tentu, hal ini mengejutkan keluarga Ikeuchi, terutama Aya yang sedar kalau hidupnya hanya tinggal menunggu waktu...


Untungnya, gadis itu secara tidak sengaja berkenalan dengan seorang jejaka bernama Haruto Asou. Dari Aya, Asou malah belajar banyak hal tentang kehidupan terutama dalam hal bersikap pantang menyerah dan terus berjuang. Disaat teman-teman Aya menganggap Aya menyusahkan dan meninggalkannya, Asou selalu ada disampingnya dan menolongnya..


Makin lama, penyakit gadis malang itu semakin kritikal.. Untuk mengetahui sejauh mana perkembangan Aya, doktor memintanya untuk menulis segala hal yang dialami di buku harian milik gadis itu. Sebuah buku yang bakal mengubah kehidupan banyak orang.

akhirnya Aya menghembuskan juga nafasnya yang terakhir ...
Aya bersama dengan keluarganya








 penderitaan yang dialami 


jangan lupa yee tengok gmbar ni ...sedih gilerrr




*__*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...